Totul a început cu o idee!



 Vorbind la începutul anului şcolar 2017-2018, cu dl. prof. Adrian Baciu, despre ce am putea face noi pentru elevi ca activitate extracurriculară, el a sugerat un cerc şcolar în domeniul radiocomunicaţiilor, deoarece se găndea de mai mult timp la acest lucru şi, pe deasupra deţine autorizaţie de radioamator. De aici denumirea cercului: ”Micii radioamatori”.
Apoi în completare am introdus electronica şi informatica, deoarece am apelat la dl. Dorin Covaci, inginer electronist şi membru al comitetului de părinţi, iar eu  având informatica ca şi specializare m-am găndit că ar fi util ca elevii care îşi doresc să înveţe lucruri suplimentare despre IT. Zis şi făcut. Am iniţiat procesul de înscriere în cerc al elevilor care au dorit şi am început cercul.  Copiii au fost entuziasmaţi şi au răspuns cu interes apelului nostru. Am început activitatea cercului cu puţinele scule şi materiale pe care am reuţit să le adunăm, gândindu-ne cum am putea oare să mai facem rost şi de altele: piese electronice, pistoale de lipit, kituri electronice, etc.
Ei bine, se pare că cineva acolo sus ne iubeşte, deoarece undeva în luna Octombrie a mai apărut o idee în colectivul nostru de profesori. De data aceasta din partea doamnei profesoare Lungu Geanina. Dânsa ne-a lansat o provocare: Ce ar fi să aplicăm cu un proiect la Fondul Ştiinţescu? Am acceptat provocarea şi am început o muncă în echipă, pentru a scrie proiectul. Nu a fost uşor, dar cu îndrumarea d-lui Man Cristian de la Fondul Comunitar Mureş am reuşit. Şi astfel în luna Ianuarie am aflat că suntem câştigători. Bucuria a fost mare, dar şi munca depusă apoi a fost pe măsură.
După obţinerea finanţării, am studiat piaţa pentru a identifica ofertele cele mai bune de piese electronice, kituri electronice, scule necesare şi, bineînţeles transceiver-ul (aparatul radio de emisie-recepţie) necesar realizării activităţii de comunicaţii. 
Din nou muncă, ore de căutări, de gânduri. Aşa ca o paranteză, vreau să expun ce a spus colegul meu Adrian Baciu la întrevederea colectivului de profesori la sfârşit de an şcolar. Citez: “în momentul în care am ajuns la şcoală de la cumpărături cu sculele necesare desfăşurării cercului, le-am pus pe toate pe masă şi ne uitam amândoi la ele, bucuroși ca nişte copii”. Într-un final totul a fost bine. Au sosit piesele, kiturile şi am început treaba. Nu ştiu cine s-a bucurat mai tare, noi sau copiii, dar cert este că entuziasmul a fost general. Munca a fost pe măsura entuziasmului şi încet încet au apărut primele rezultate. Nu pot să vă descriu bucuria şi entuziasmul copiilor în momentul în care primele montaje au fost alimentate şi au funcţionat. Au văzut rezultatul muncii lor şi asta i-a încântat nespus. Cu atât mai mult, impactul a fost şi asupra celorlaţi elevi din şcoală, deoarece le-au fost arătate montajele realizate şi lor. Au fost mulţi care văzându-le şi-au dorit să se înscrie la cerc şi au fost primiţi.
Apoi am început pregătirile pentru concursul naţional de radiogoniometrie de la Deva. Ajutorul nepreţuit de data acesta a fost din partea dnei profesoare Ciacîru Ica, dânsa mai  participând la acest concurs. Munca copiilor a fost intensă, răsplata pe masură. Am obţinut cofinanţare pentru deplasare şi cazare din partea Primăriei Comunei Rîciu, care de altfel a fost alături de noi tot timpul. Aş dori de asemenea să menţionez sprijinul acordat de dnul primar Ioan Vasu, precum şi Ciprian Belean, consilier local, ei susţinut tot timpul activitatea cercului şcolar. Astfel în perioada 4-6 mai 2018 a avut loc concursul de la Deva, Acesta are două secţiuni.
Cea de radiogoniometrie (radio-orientare), la care ne-am clasificat pe locul 7 pe echipe, 2 şi 3 individual şi, cea de creaţie tehnica, unde am obţinut locul 1 pe ţară, cu aparatul denumit PIC’o-keyer cu memorie (manipulator morse automat). Pentru aceasta trebuie să îi mulţumim dnlui Ovidiu Chiorean, el fiind cel care ne-a sponsorizat cu kiturile necesare construirii acestui aparat. A fost răsplata unei munci intense a unui colectiv frumos şi unit.
Iar apogeul acestei munci a fost înfiinţarea în cadrul şcolii a unui radioclub şcolar, singurul de acest fel la nivel rural în toată Transilvania, a cărui inaugurare a avut loc în data de 14/06/2018. http://www.zi-de-zi.ro/2018/06/15/fotogalerie-micii-radioamatori-din-raciu-un-proiect-unic-in-transilvania/
Toate referirile la persoane nu au fost făcute pentru laude, deşi le merită cu prisosinţă, ci pentru a sublinia faptul că tot din ceea ce s-a realizat a fost efortul unei echipe formate din elevi, profesori, părinţi şi comunitate locală.
Felicitări tuturor şi ne dorim ca la anul să venim cu idei la fel de frumoase.
În concluzie: urmaţi-vă visurile şi preţuiţi oamenii de lângă voi. Noi suntem cei care putem ajuta la schimbarea societăţii, la dezvoltarea ei, iar menirea noastră ca şi profesori este aceea de a forma copii frumoşi, bine pregătiţi, care să îşi dorească să lucreze într-un colectiv frumos şi unit.
 Mult succes Ştiinţescu!
 Prof. Bacali Radu Ovidiu
 




Precizare:

Toți instructorii radioclubului nostru sunt voluntari care muncesc cu elevii în timpul liber, fără remunerare.

POSTĂRI POPULARE

MULȚUMIM TUTUROR CELOR CARE NE SUSȚIN !

·        Fondul Științescu Mureș
·         I.S.J. Mureș
·         Radioclubul Județean Mureș
·         Primăria comunei Râciu
·         Zilahi György (YO6OBG)
·         Mihai Suciu (LA/YO6SM)
·         Alexandru Menyei (YO6AL)
·         Mihaela Carmen (YO5MCM)
·         Sorin Barbu (YO2MSB)
·         Haraszti Werner (YO6OGW)
·         Ilie Bologa (YO6OCT)
·         Valentin Mariș (YO6DDF)
·         Székely Sándor (YO6PES)
·         Cătălin Vatra (YO3CAT)
·         Mihai Olteanu YO3OM (YO3GCL)
·         Reichel Gabor (YO6PVG)
·         Ovidiu Chiorean (YO6PIR)
·         Cristian Luca (YO6PFL)
·         Francisc Grunberg (YO4PX)
·         Vasile Giurgiu (YO6EX)

… și mulți alții !

YR1400VT

CONDIȚIILE ACTUALE DE PROPAGARE: